Опрез – клијент!

Као адвокат, посао ми је да штитим права и интересе својих клијената и да пружим правну помоћ по свом најбољем знању. Такође, морам се односити са поштовањем према колегама из адвокатуре, тужилаштва и суда. Дужност је на мени да не укаљам достојанство адвокатске професије.

Да ли у овоме има нечега спорног? Наравно да не.

Да ли је ово понекада тешко? Свакако.

Пре свега, моја је намера да млађим колегиницама  и колегама овим текстом помогнем, како би на почетку своје каријере знали одакле „стижу најјачи ударци“.

Противнички адвокат може бити речитији од вас, може боље познавати одређену грану права од вас или је можда боље информисан (мада неинформисаност не оправдава, ако то до сада нисте чули, обавезно „урежите“ у свести).

Тужилац може бити непријатан, груб, спремнији.

Судија вам може деловати ненаклоњен, кажем деловати, јер није посао судије да вам буде наклоњен. Може вам деловати да некако, увек, по правилу је за супротну страну.

Све то може тако деловати, али пре свега, то не мора бити тачно, а и да узмемо као тачно – па шта? Ваше је да се најбоље припремите за сваки конкретан случај. Е баш овде долазимо до онога што је најопасније. То је ваш клијент. Да, добро сте прочитали. Ваш клијент је потенцијално неко ко вам може наштетити. Из много разлога. Пре свега онај најопштији, неће са вама поделити целокупну истину, јер највећи број „незгодних“ ствари о клијенту сазнаћете од супротне стране, или судије. То ће вам некада доћи као гром из ведрог неба. Да ли клијент заборавио, или једноставно прикрио, или пак, што се у људској природи, грешке друге особе је добро запамтио, а своје некако умањио. То није битно. Штета се већ начини. По правилу, иако нисте знали, јер вам клијент није рекао ствари, ипак ћете ви бити сматани одговорним у очима сада већ бившег клијента. То је лоша реклама, у то нема сумње. Није реткост, шта више, правило је да се адвокат мери по клијентима, да су клијенти, на неки начин слика адвоката. Зато је на вама дупли посао. Пре свега морате заштити себе и морате заштити клијента који у крајњој линији себи причињава највећу штету. То је оно што није лако, јер без обзира колико искуства имали, увек морате бити на опрезу што се ове ствари тиче, јер на крају крајева, то је  у људској природи. Сваки човек покушава да прикрије „неадекватност“ некакву, док код других је одличан детектор истих. Ако желите да будете добри у своме послу, морате своје клијенте заштити прво од њих самих, па онда од осталих учесника у поступку. 

Адвокат Зоран Ј. Минић

Related Posts

Leave a Reply

Recent Articles

uverenje o nekaznjavanju
Уверење о Некажњавању – Све што је потребно да знате
February 26, 2024
Како против дискриминације?
February 23, 2024
Отказни рок када запослени даје отказ
February 21, 2024

Области Права